Sawadee ka(p)! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Swan Petitjean - WaarBenJij.nu Sawadee ka(p)! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Swan Petitjean - WaarBenJij.nu

Sawadee ka(p)!

Blijf op de hoogte en volg Swan

15 Februari 2014 | Thailand, Koh Tao

Hier zijn we weer hoor! 2 weken later en we hebben we weer een hoop meegemaakt, bijna te veel om samen te vatten. Ons laatste verslag kwam uit Hua Hin daar hebben we een "bus&boat ticket" gekocht en zijn we met de nachtbus richting Koh Tao gegaan. We hadden een topplekje voorin dus Tym kon ook lang onderuit BAM! Toen we lekker lagen te slapen ging het alarm af: KOH TAO!!? Koh Tao!! Uhh yes? Als militairen werden we eruit gedropt, geen idee waar we waren, voor we het wisten zaten we in een soort lange legertruck en reden we richting zee. Eenmaal in het havenplaatsje moesten we nog 3 uur wachten op de boot. Hier spraken we met RUN een thaise kerel waarmee een mooie deal hebben kunnen sluiten. Tymen zijn PADI Open Water cursus en gratis verblijf voor ons beiden. Toen Koh Tao in zicht kwam stelde al het wachten niets meer voor. Wat een prachtig eiland!

Ons verblijf bleek een supermooi huisje op t strand te zijn waarvanuit we de zon in de zee zagen zakken. Dezelfde dag nog begonnen met de cursus; dag 1 drie saaie video's kijken verschrikkelijk tym lag te pitten hahah. Dag 2 zwembadoefeningen en lekker op t strand gelegen. Dag 3 eindexamen (met z'n vieren overleggen en een score van 98% gehaald hoppa!) en eindelijk in zee duiken! Jorine ging ook mee om haar refreshment cursus te doen de tweede duik van de dag gingen we samen: buddies! De laatste dag nog 2 fundives waarvan Jorine er ook 1 meeging. En dan nu zijn we beide open water duikers en zouden we overal zelfstandig mogen duiken. Het onderwaterleven in Koh Tao was onwijs mooi maar de rotsen op het strand deden er ook niet voor onder. Op de laatste dag hebben we een scootertje gehuurd en hebben we het eiland verder ontdekt.

De jaloersmakende foto's en filmpjes volgen nog aangezien we het materiaal nog niet op de iPad krijgen. Onze zoektocht naar een cardreader en USB draadje heeft uiteindelijk niets opgeleverd het werkt allemaal niet maar het zoeken naar draadjes e.d. was een leuke tijdsbesteding in o.a. Krabi waar we na Koh Tao heen zijn gegaan en in AO Nang een plaatsje aan de kust vlakbij Krabi waar we met een scooter met een snelheid van ongeveer 100 km per uur heen zijn gecrost en 1 nachtje verbleven. De dag erna gingen we naar Huang Nga om de veelbelovende eilanden/rotsen te bezichtigen. We dachten dit vanaf land te kunnen zien maar helaas we moesten per boot. Het was wel mooi maar voor het James Bond Island hoef je het niet te doen. 1000 man op zo'n klein eilandje bizar!

Als je echt een mooi plekje omringd door rotsen wil zien moet je naar Tonsai een baai vlakbij AO Nang dat alleen maar bereikbaar is per boot. Toen wij daar waren kwamen we met onze neuzen in de boter terecht want het was Big Cleaning Day 8 & 9 februari een festival waar iedereen met elkaar de boel opruimde en na afloop samen kwam op het kleine terreintje rondom het muziekpodium. Alle baren en restaurants sloten om 5 uur en hadden een klein standje op dit festival waar we super lekker hebben gegeten en genoten van de geweldige live muziek 's avonds. Alleen maar rastamuziek, rastafari's, heel relaxed echt een plek voor Jel. Alsof je even in Jamaica bent.

Na de feestsferen kwamen we even in een dip toen we terug gingen naar Krabi om de scooter af te leveren. We waren beide beroerd en hebben alleen maar of op bed of op de wc gezeten ;) Gelukkig waren we op tijd beter om de volgende dag via mini busje en Ferry naar Koh Lipe te gaan. Nog zo'n tropisch eiland met parelwitte stranden en kristalhelder water, prachtig! Wederom lekker op t strand gelegen maar ook nog een keer gedoken; sterke stroming dus een goede oefening. Hier hebben we heel veel bizarre vissen gezien; Nemo's, scorpionfish, lionfish, noem t maar op helaas deed de camera t niet dus die beelden volgen niet haha. Maar het was zeker een van de mooiste plekken op aarde om te duiken. We hebben drie dagen enorm genoten en zijn nu op Koh Ngai beland ook een mooi eilandje iets minder wit maar ook minder mensen!

Morgen vertrekken we weer en gaan we via Koh Lanta richting Chang Mai in het noorden van Thailand. We laten het zuiden met al haar prachtige plekken en de leuke mensen die we hebben ontmoet achter en zijn benieuwd naar wat het noorden ons brengt.

• 15 Februari 2014 - 14:17

Martine Petitjean:

Hey lieve schatten, wat heerlijk om jullie prachtige verhalen te lezen! Wat genieten jullie, zeg....! Alleen jammer van het dagje buikloop...Ik hoop dat het noorden van Thailand ook zo mooi is!
    Hier alles goed; wij genieten van de Olympische Spelen. 'We' hebben al 13 medailles; 4 gouden, 3 zilveren en 6 bronzen. Allemaal met lange baan schaatsen, en ééntje (brons) met shorttracken vandaag. Nu komt de 1500 m schaatsen, mannen...hopen op nog meer medailles...!
    Vanavond gaan we met Pierre, Maritha en Charles bij Carla en Louis eten, heb er zin in...!!
    Lieverds, geniet nog lekker en ik verheug me alweer op het volgende verslag van jullie belevenissen..!!
    Hele dikke kus, papa en mama
    P.S Hier is het een graad of 7 en het stormt, windkracht 9....

• 15 Februari 2014 - 15:10

Sara:

Hé lieve schatten! Wat heerlijk om wat van jullie te horen. Jullie hebben al een hoop beleefd! Klinkt echt super. Ben benieuwd naar jullie jaloersmakende foto's en filmpjes.. Hihi. Tym, je pasje van je duikcursus lag op de deurmat bij pap en mam... Goed geregeld ;-))...
    Hier gaat het goed. Wij gaan vanavond lekker eten bij kees in ameide.. De kids van ons en de daltons van Den en Mart slapen vanavond allemaal bij mn vader en moeder.. Haha! Hoe leuk! Nou lieverds, geniet lekker!!
    Dikke zoenen van ons!
    Ps... Mis jullie wel hoor! En het gaat nog zoooo lang duren.. Hihi..

• 15 Februari 2014 - 15:31

Milou:

Hi lieverds!

Wat was het leuk om jullie net even gezien en gesproken te hebben! Lang leve de technologie, hihi!
    En wat een avonturen beleven jullie zeg... Je beschrijft het heel visueel en neemt ons echt mee daar naartoe :-), superleuk!
    Laat die jaloersmakende foto's maar lekker achterwege hoor, pfffff ;-p. Haha, nee hoor ben benieuwd!
    Hopelijk wordt het hier ook gauw tropisch weer (dream on)!

Hier gaat het z'n gangetje, Lex is druk met werk en heeft me gisteren en vandaag verrast met een grote bos rozen en met hartjesballonnen waar hij lieve dingen op geschreven heeft met n permanent marker (Valentijnsdag) <3.

Nou ik hoop dat jullie nog heel veel mooie dingen mogen beleven en mooie mensen mogen ontmoeten. Het ga jullie goed!

Dikke kus van ons!

• 16 Februari 2014 - 17:13

Maritha:

Hi lieverds,
    Wat een mooi verhaal. Jullie zijn net twee weken daar en hebben al zo vele leuke en mooie dingen meegemaakt. Echt fantastisch!
    Gisteren zag ik Martine en Henri bij Louis en Carla waar wij heerlijk gegeten hebben.
    Veel plezier ook in het noorden.
    Ik verlang al naar jullie volgende verslag :-)
    Dikke knuffel,
    Maritha en Pierre

• 19 Februari 2014 - 11:51

Maike:

Klinkt goed!! Koh lipe is te gek he!! Maak er wat leuks van

• 19 Februari 2014 - 12:16

Martine:

Wat een mooie foto's...!!!! Veel plezier nog...dikke kus, mama

• 19 Februari 2014 - 13:01

Milou:

Daar zijn ze dan toch, die jaloersmakende foto's... En jaloersmakend zijn ze absoluut! Ik ga stilletjes huilen in een hoekje...haha ;-p.
    Ik hoef niet te zeggen: 'geniet ervan', want dat doen jullie overduidelijk al! :-D

Xxxxx jullie (schoon)zus

• 19 Februari 2014 - 13:51

Keetie:

Oooooh wat een heerlijkheid! Jullie genieten duidelijk!! Lekker hoor!
    Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven!!
    Dikke kus keet

• 19 Februari 2014 - 13:55

Joyce:

Jaa, een blog, super! Wat schrijven jullie leuk (ik gok op petit??)! De foto's zien er goed uit!! Enjoy en ik hoop op nog vele blogs vol avonturen!

X Joyce

• 21 Februari 2014 - 00:57

Laura:

Ahhhh jaloers!! Klinkt suuuuuuper relax jongens!!!
    Mis je wel een beetje bij soldaat hoor jorien;)
    Have fuuuuun en ik kijk uit naar jullie volgende verhaaltje:)
    kusjes

• 21 Februari 2014 - 20:13

Ing:

Vind ik leuk! x

• 23 Februari 2014 - 20:50

Arie En Ria:

Geen stijl, jullie maken ons hier stik jaloers. Allemaal veel te leuk, lekker warm en te mooie omgeving.
    Gelukkig gunnen we het jullie van harte,
    Heel veel liefs en geniet heerlijk. We houden van jullie. Pap en Mam