Helemaal Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Swan Petitjean - WaarBenJij.nu Helemaal Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Swan Petitjean - WaarBenJij.nu

Helemaal Laos

Blijf op de hoogte en volg Swan

18 Maart 2014 | Laos, Luang Prabang

Helemaal Laos.

Op de drie dagen en twee nachten durende slowboat kwamen we in contact met een drietal Engelse jongens van 19 jaar; Jack Alex en Will Morray. De boottocht richting Luang Prabang bracht ons allerlei prachtige aangezichten (thanks voor de tip Lien). Van een olifant aan de oever van de Mekong tot enorme rotsen en een diversiteit aan bomen. Eenmaal in Luang Prabang trokken we op met het grappige trio Engelsen. Samen met hen zijn we naar een waterval gegaan waar we heerlijk hebben gezwommen en de gasten zich konden uitleven door te springen van bomen en van de waterval zelf natuurlijk! Echt een bijzondere ervaring. Wat ook zeer bijzonder is, is dat men hier niet gaat stappen maar men gaat uit bowlen. Dit hebben we natuurlijk ook met z'n allen gedaan en even na 12e barstte de herrie los was men niet aan t bowlen dan waren ze wel aan t feesten. (Echt een gekkenhuis zoals je zei Maikie).

Onze reis samen met Engeland zette zich voort richting Vang Vien; de tubing capital of the world zoals Jack het noemde. Uiteraard hebben hier getubed maar de eerste dag zijn we op de scooter naar the blue lagoon gereden. Een soort rivier waarvan het water direct uit de bergen kwam. Het kristalheldere water vroeg om een verfrissende duik. Tot ons geluk was er een overhellende boom waarvan twee takken als duikplank fungeerde; de hoge en de lage. De gasten gingen uiteraard voor de raarste sprongen vanaf de hoge! Gelukkig was er ook een swing die in t water eindigde die vond Jorine het leukst. De volgende dag was het tijd om te tuben! Je huurt een band, stapt in een tuk tuk die je naar het beginpunt brengt en laat de rivier je leidden naar het eindpunt. Echter mag je de tussenstops niet missen. We like to party 1 2 3! De befaamde uitspraak van Tymen die de Engelsen inmiddels de hele dag door zingen en waarop ze al andere versies hebben bedacht. Jorien werd er gek van. Maar het was weer een ervaring om op te schrijven. We namen afscheid van de gasten toen we saampjes verder reisden naar de hoofdstad van Laos; Vientane.

Vientane was echt zo'n stad waar niet veel te beleven viel dus zijn we er maar een dag gebleven om de volgende dag op de sleeping bus te stappen naar Pakse waarvandaan we nog een bus namen naar de 4000 Islands. Een groep eilandjes in de Mekong gelegen aan de Cambodjaanse grens. Wederom zijn we met een band de rivier afgegaan en hebben we net als in de hoofdstad de omgeving per fiets ontdekt. Een iets te warme manier van transport als je het mij vraagt. We zijn niet erg lang in Laos gebleven maar hebben toch veel van t land kunnen zien. Op 11 Maart zijn we de grens overgegaan vol verwachting wat Cambodja ons gaat brengen.

• 18 Maart 2014 - 11:42

Ing:

vind ik leuk!'

• 20 Maart 2014 - 11:01

Sara:

Wat leuk jullie avontuur met de engelse... Moest wel gieren om het kleurverschil tussen Tym en die engelse... Haha!

• 21 Maart 2014 - 09:42

Carla Petitjean:

Geweldig zeg! En wat mooi die watervallen, daar zou ik wel een glasfoto of canvas voor aan de muur willen.
    En je zou maar in die hangmat liggen en dan komt er opeens een beer.Hopelijk was dat alleen voor de beer.
    veel plezier en succes met jullie verdere reis. xxx

• 17 April 2014 - 08:34

Keetie:

Wat heeeerlijk... Die zon ook overal, mm,

• 17 April 2014 - 08:35

Keetie: